| |
Hoi, ik zal mijzelf even voorstellen. Mijn naam is Tim en ik ben 8 jaar oud en zit op Daltonkindcentrum Talentrijk. Daar zit ik in LeerRijk 3 in stamgroep 4/5A. Graag vertel ik jullie hoe mijn schooldag eruit ziet, want elke dag heb ik erg veel zin om naar Talentrijk te gaan. Ik vertrek vanuit huis lopend naar school. Dat kan ook, omdat ik namelijk dicht bij school woon en bij mijn vrienden. Om 08.20 uur gaat de eerste bel en mag ik naar binnen. Buiten staat mijn stamgroepleerkracht Meneer Jeroen mij op te wachten. Hij wenst mij een goede morgen en ik hem natuurlijk ook. Mijn stamgroepleerkracht is mijnaanspreekpunt, ook voor mijn ouders. Hij bespreekt met mij en mijn ouders MijnRapportfolio, mijn ontwikkeling en houdt goed in de gaten wat ik allemaal mag gaan leren. Als ik binnenkom in de groep, mag ik rustig gaan starten met het werken aan mijn weektaak. Iedereen heeft op de weektaak dagtaken staan. Dit zijn de taken die iedereen moet maken. Ook heb ik weektaken op de planning staan. Deze taken mag ik zelf inplannen en zijn ook speciaal voor mij. Als ik het moeilijk vind om ze goed in te plannen, dan helpt mijn stamgroepleerkracht mij daarbij. Meestal begint om 9.00 uur eerste les. Ik pak met mijn eigen lade met daarin al mijn eigen spullen en Chromebook en ga naar meneer Edo. Hij geeft alle rekenlessen in leerjaar 5 en is daar ook kei goed in. Ik vind dat fijn, want dan kan hij mij nog beter helpen met rekensommen die ik moeilijk vind. Op mijn weektaak zie ik wat het doel is van de les. Ik ga aan de slag met mijn dagtaak van rekenen met behulp van mijn Chromebook. Na de rekeninstructie komt meneer Edo even langs bij iedereen, dus ook bij mij, om te checken hoe het gaat en of hij nog ergens bij kan helpen. Het is alweer tijd om naar de volgende instructie te gaan. Ik pak mijn lade en ga naar juffrouw Anne-Riet. Juffrouw Anne-Riet is expert in lezen en geeft een Close-readingles. Vandaag krijgen we een nieuw verhaal aangeboden wat in ons thema past en iedereen van leerjaar 5 moet meedoen met de les. We hebben het over moeilijke leeswoorden. Ook mogen we samenwerken aan een placemat om uit te wisselen wat we al weten van het onderwerp. Als we tijd over hebben mogen we nog even verder werken aan onze weektaak. Voor vandaag heb ik twee leerdoelen van rekenen ingepland en de topografie-puzzel. De puzzel heb ik gekregen van meneer Jeroen, omdat ik dit super interessant vind en al heel veel landen ken. Maar ik wil er nog meer leren, het liefst allemaal. Het is 10.15 uur en het is tijd om fruit te eten in onze stamgroep. Na het fruit eten is het om 10.30 tijd om even lekker buiten te spelen. Buiten hebben we fijn een potje gevoetbald. En iedereen mocht meedoen. Dat is ook belangrijk bij Talentrijk, want van samen spelen leer je ook van. De pauze is alweer voorbij en we lopen allemaal naar binnen, hangen onze jassen op en pakken onze spullen weer. Ik heb nu een les leesmotiviatie bij juffrouw Lonneke, samen met andere kinderen uit het LeerRijk. Bij deze lessen doen we leuke activiteiten met boeken. Vandaag hebben we boekensushi gedaan. Dan kijken we in allemaal verschillende boeken wat over het thema gaat waar we mee bezig zijn. De boeken geven we dan door in de kring en daarna gaan we erover kletsen. Deze lessen vind ik altijd heel leuk! | De tijd vliegt voorbij, want het is alweer tijd voor mijn volgende instructie en dat is Verkeer bij meneer Jeroen. Meneer Jeroen weet alles van de verkeersregels en de borden en hij kan dat goed aan ons uitleggen. Het is 12 uur geweest en we lopen allemaal terug naar onze stamgroep. Daar gaan we samen de ochtend even bespreken. Wat ging er goed? En wat moet er morgen anders? Maar het is ook tijd om samen te gaan lunchen en daarna mogen we buitenspelen. Na de grote pauze is het tijd voor topondernemers. Dat doen we in onze stamgroep. Tijdens topondernemers leren we alles over geschiedenis, de oorlogen, maar ook biologie of aardrijkskunde en hoe de wereld eruit ziet. Super vette methode. Het thema van deze periode is Multimedia. Meneer Jeroen legt uit wat we gaan leren en wat we gaan doen. Als hij klaar is met de uitleg mag ik met mijn groepsgenootje een opdrachtenkaart kiezen van dit thema. Hierop staat precies geschreven welke materialen we nodig hebben en hoe we de opdracht moeten maken. Ik kies ervoor om samen met Tess om te werken aan de muurkrant. Met de tablet zoeken we informatie op en als we iets interessant gevonden hebben, zetten we dat op de muurkrant. De deuren gaan open, we mogen ook op de gang werken, maar dat doen we niet. Meneer Jeroen loopt rond en helpt je als er vragen zijn. Ook komen er soms andere kinderen even kijken hoe het gaat en soms vragen ze ons zelfs om hulp. Voor de juffen en meesters is het nog niet klaar. Zij moeten nog doorwerken. Ze gaan samen in gesprek om de lessen voor de volgende dag voor te bereiden. Ik hoop dat ze morgen net zo leuk maken als vandaag. En ze praten met elkaar over hoe wij het als kinderen gedaan hebben en waar we nog hulp bij nodig hebben. Want van juffrouw Wendy en juffrouw Marieke moeten de juffen en meesters ook samen werken, net als de kinderen want daar leer je van! |
Wij zijn | Praktische info | Kennismaken | Social media
ZoekenOm te kunnen zoeken moet eerst Google Search worden geactiveerd. |
Kindcentrum TalentrijkTheo Driessenhof 35 0492 512 223
Neem contact op | Locatie | ||
Wij zijn onderdeel van QLIQ primair onderwijs
|